sodiqi usrati...=)

like!!!

liku2 hidup yg panjang ini harus aku tempuhi demi mengejar MARDHOTILLAH...

Sunday, May 29, 2011

membaca atau ....??? pilih!

stylo tak? hehe
        assalamualaikum..


oke...title kali ni menarik ke tak? kalu tak..boleh tekan [close] sekarang.hehe.tiada paksaan dalam membaca entri ini. TETAPI aku tetap NAK jugak tulis entri ni.hehe. oke.kenape aku tulis titile camtu? satu persoalan di situ.jadi ape aku dapat kalu tulis entri ni?satu lagi persoalan.kalu aku tak tulis tak boleh ke? satu lagi.and the last..ade beza ke aku tulis entri ni ke tak? ewah ewah.banyak betul persoalan. sape nak jawab? aku nak korang jawab boleh? haha.tak tak.aku takkan buli readers.bia aku je jawab.tapi kalu korang nak tolong jawab sekali pun boleh.hehe.oke.meh aku jawab satu2.


1. kenapa aku tulis title camtu?
--> kalu aku tak tulis camtu..camne lagi? korang ade idea? haha.betol la aku lame tak makan kaki.haha


2. ape aku dapat kalu tulis entri ni?
--> yang ni kalu jawab.kompem korang marah.hohoho


3. kalu aku tak tulis tak boleh ke?
--> memang la tak boleh.kan dah lame tak update.hehehe [ade je yang nak bagi penampor aku rase]


4. ade beza ke aku tulis entri ni ke tak?
--> kalu aku kate takde..memang la tipu.sebab aku rase macam ade pertambahan entri.hoho.tapi kalu cakap ade pulak.kat mane beza nye? haha.korang pikir2 la sendiri.hihi


opsssssss.jangan la marah dulu.aku gurau2 aje.haha.meh dengar lagu ckit. tekan [play] cepat! bagi sejuk sikit hati tu.hehe



oke.meh kite kupas tajuk tu pulak.oke oke.aku janji tak mengarut lebih lebih.hehe.
haaaaa...title jadi macam tu sebab aku nak bagi negative and positive dari tabiat membace tu la.


oke.buku ni la yang berjasa untuk aku mase kecik2 dlu


positive
-->kita dah taat kepada suruhan ALLAH yg utama.sebab wahyu pertama yang diturunkan kepada nabi kita surah yang menyeru kepada membaca.ye tak?
-->kita takde la senang senang je kena tipu.ye tak?
-->takde la kita kne ejek sebab tak pandai membaca.ye tak?
-->boleh kita ajar orang laen membaca pulak.dapat pahala free.ye tak?


terase tak?





negative
--> ade ke negative? aku tak tau.sori.haha


oke.jadi konklusinye..setakat yang aku tau.membace ni banyak faedahnye samada tersurat ataupun tersirat.antara sedar dan tak je.hohoho.jadi jom kita membace yea anak anak.
wassalam~~~


tagline hari ni : membaca eskalator ilmu!!


p/s : oke.entri aku dah pnjang lagi!haha


No comments:

entry serangkai...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...