sodiqi usrati...=)

like!!!

liku2 hidup yg panjang ini harus aku tempuhi demi mengejar MARDHOTILLAH...

Monday, May 16, 2011

hidup mudah bile.....

assalamualaikum...
i wonder... nak post ape eh? xtau..
ummm...aku tulis mengarut korang jangan marah yea?hihihi


$$$ 


kata orang : hidup mudah bile ade duit.
kata aku : eh. iyelah tu. aku tengok ramai je orang kaye sakit. orang miskin ok je. eh eh.aku bukan nak komen lebih2 sampai melampaui batas.tak tak.cuma aku nak tekankan kat sini yang tak sume kite boleh dapat kalu ade duit banyak mane pon.sebab ape? sebab nikmat sihat,susah,senang,dll tu sume milik ALLAH..kite pinjam je..ingat tau....PINJAM je...jadi jagela elok2..hehe 

sayang ALLAH tak?ngaku cepat. 


kata orang : hidup ini mudah bile semua orang sayang
kata aku : bile sume orang sayang? ORANG eh? orang tu sape? manusia kan? still x cukup lagi tu kalu cuma orang a.k.a manusia yang sayang kite. ingat..biarlah kite dibenci manusia..asalkan ALLAH sayang kite. biarlah orang nak cakap kite ape.asalkan ALLAH tak murka.ingat! 

ni encik google bagitau aku


kate matematik : 2-1 =1 atau 100-1 = 99
kate ISLAM : 2-1 = 0 atau 100-1 = 0
komen aku  : korang tau kenape camtu? sebab kalu dalam matematik iyelah memang bile ditolak satu kite masih ade yang lain...tapi dalam ISLAM bile kite tolak or tak terima satu elemen...means ZERO...sebab ape? sebab islam tu sebenarnye cara hidup...bukan setakat agama ok...jadi bile kite tolak salah satu...means kite hilang segale-galanye.jadi toksah nak ngade ngade pilih ikut suke hati je hukum hukum islam. ingat! kalu kite kejar dunia..akhirat akan tertinggal..tapi kalu kite kejar akhirat...insyaALLAH dunia mengikut...

ahakzz..banyak pulak aku membebel..kan kan kan? hoho..
ekcelli...ni sebagai peringatan untuk sume termasuk diri aku sendiri jugak.aku juga insan yang lemah.selalu je tersilap,terlupa, tersasar dan bermacam-macam TER lagi...nak tau kenape? sebab aku insan yakni nasiya= lupa (eh..yang ni kalu sape tau arabic.tau la.hehe) jadi..renung2kan! dn selamat beramal...!! ^_^

tagline hari ni : UTAMAKAN PANDANGAN ALLAH DARI  
                         PANDANGAN MANUSIA...


oh ye.tadi aku jumpe kunci...kite share eh? hehe..kunci ape? tengok la sendiri..haha


No comments:

entry serangkai...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...