sodiqi usrati...=)

like!!!

liku2 hidup yg panjang ini harus aku tempuhi demi mengejar MARDHOTILLAH...

Thursday, December 15, 2011

terpikir sejenak...

assalamualaikum....

ape khabar semua? sihat? insyaALLAH sihat la yea..hehe..oke...hari ni takmau cerita panjang panjang..just nak describe sikit sikit je...describe ape yea?? haha..memang student bio sejati la ni kan..asyik asyik describe...pastu explain... pastu describe balik...haha.bak kate orang ape yea? pi mai pi mai tang tu? hahaha... ummm....oke2....stretttt to de point.... tadi aku date ngan encik google.... pastu mintak something...hehe...nak tau ape?? jom kite terjahhhh.....

 haaa....ade berani? tak makan? tak duk atas bumi ALLAH? pastu penah ke jumpe walaupun satu je tempat yang ALLAH tak nampak kita?? takde kan?? haaa....jadi jangan sombong tau....jangan kufur nikmat.....ALLAH dah bagi kita macam macam....cuba dalam sehari ALLAH tarik nikmat oksigen....  eh...oke oke...lame sangat sehari tu kan?? oke oke...let's say setengah jam.... lame jugak? 10 minit? 5 minit?? agak agak sesak nafas tak??? so renung renungkan... hehe

 haaa...yang ni penting..... cuba fikir sedalam manakah kita ikhlas dalam beribadat? senang ke nak dapat ikhlas ni? susah kan? jadi selami hati..... cuba cakap kat hati kita.....AKU SAYANG ALLAH...AKU CINTA ALLAH..... TERIMA KASIH YA ALLAH...AKU BERSYUKUR ATAS SEGALA NIKMAT....insyaALLAH ikhlas tu akan datang dengan sendirinya....^_^

 hmm...paham kan yang ni? jadi nak buat ape? sediakan bekal banyak banyak tau.... eh bukan bekal nasi.... maksud aku...amalan baik.... sebab jika kita rase nikmat kat dunia ni pun dah tak terhingga....ape lagi kat sana..kan??
 ahhaaa...yang ni.... hmm.....penah tak korang rase macam " aku dah takde ape ape lagi kat dunia ni....." oke..lepas tu ade tak pikir camni? "hmm.... ALLAH kan ade?"  mesti inspirasi meningkat tiba tiba kan? hehe

 yang ni sangat terkesan di hati aku...setakat ni betul ke kita hidup semata-mata untuk ALLAH?? untuk beribadat padaNya?? komfem kita taknak mati sia sia kan?? jadi pikir pikirkan lah....

 jangan terlalu bergantung kepada seseorang,,,,sedangkan bayang bayang kita sendiri pun tinggalkan kita bila kita dalam kegelapan.....betul tak?? betul kan.....

selalu dapat tak hadiah dari ALLAH??selalu kan..... hmmmm...seronoknyeeeeeeee......sayangnye ALLAH kat kita...... :)


oke....dah habis kot...hehe..panjangnye entry hari ni....memang nak kne marah la kan aku ni....haha...sori yea....tapi aku sekadar ingin berkongsi rasa.... mungkin ALLAH ingin berbicara dengan kita......cuma caranya berbeza beza kan.... :) oke...oke..jangan la buat muka marah...dah habis dah ni..hehe...assalamualaikum...

TAGLINE HARI NI : HITUNGLAH DIRI SETIAP WAKTU..AGAR TATKALA
                                 DIRIMU DIHITUNG NANTI...TIADA PENYESALAN  
                                 BERSILIH GANTI.... ^_*

p/s : oh yea....tadi aku mintak ni la ngan ENCIK GOOGLE...... kata kata yang
        menyentuh lubuk hati..hehe

No comments:

entry serangkai...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...