sodiqi usrati...=)

like!!!

liku2 hidup yg panjang ini harus aku tempuhi demi mengejar MARDHOTILLAH...

Tuesday, December 6, 2011

dugaan menjengah


Assalamualaikum... 

Add caption


Hurm..lamenye jari tak menari atas pentas keyboard yea? Haha. Ok la.hari ni hati aku tergerak tulis entry baru. Tapi sebelum tu aku nak tanye.korang penah tak hilang something yang memang korang sayang sangat sangat? Kebanyakannye penah kan? Haa..toksah nak tipu la...nampok beno nipunye bak kate ....ape ke namenye...usop wilcha yea? Haaa..yang tulah....hehe... hmm..takde ape sebenarnye...Cuma hati aku agak terguris la jugak bile aku hilang sesuatu ni....nak tau ape? J.u.b.a.h. ohh ohh panasnye hati bile jubah tu hilang tibe tibe. Aku macam tak puas hati la jugak.yela kan...as for me...it doesn’t look as a logic thing kalau nak cakap ade orang terambil secare TAK SENGAJE. Memang tak la kan.. bayangkan...aku jemur baju tu kat tengah tengah.aku jemur baju 4 line kesemuanye. Jubah tu duk kat line nombor 2. Let’s say orang tu tersalah ambik. Takkan la dye tak terambik jugak yang line 3 and 4 or line 1? Logik ke? Haha.macam lawak je bagi aku.



haaa..muka aku pun dah jadi camni dah...stress bebeno..aduhai....
oke la...pastu kan.nak dijadikan cerita.baru ni mase outing, aku teringat yang kawan aku ade suggest kat aku beli novel stanza cinta.aku pun masuk la POPULAR. Cari punye cari jumpa la novel tu. Aku beli la. Tapi jenis aku ni aku susah nak habiskan satu satu buku cepat cepat.aku mesti nak jugak bace lame lame. Menghayati bak kate orang. Haha. Oke. Then,aku bace la sikit sikit. Semalam aku ade terbace dalam novel tu..ade satu part yang dye cite pasal amni teringat yang dye dengar ceramah seorang ustaz. Dalam ceramah tu ustaz tu ade cite pasal seorang lelaki ni dye pergi masjid pakai jam mahal.selalunye dye x pakai pun jam tu...tapi tibe tibe suatu hari lelaki tu terase nak pakai jam tu. Pastu dye macam nak salahkan takdir. Dye macam terpikir..”kenapa mesti time saya pakai dye nak hilang?” lebih kurang camtu la ayat dye.aku pun dah lupe.haha. pastu ustaz tu cakap la. Tak baik cakap camtu sebab memang dah ditakdirkan jam tu akan hilang mase tu dan di masjid tu. Kalau tak lelaki tu mesti tak terase nak pakai.tapi oleh sebab takdir dah macam tu...kite tak boleh nak tolak. Oke. Fullstop pasal cite tu. Daripada kisah tu...aku terase seolah-olah Allah nak bagitau aku yang aku tak boleh rase marah.aku sepatutnye meredhakan ape yang terjadi.mungkin jodoh aku ngan jubah tu setakat tu saje. Jubah tu bukan rezeki aku lagi. Mungkin ade yang lebih memerlukan..kan? hehe. Oke oke,.dah panjang pulak entry aku.haha.maaf la yea. Aku stop kat cni yea.salam
hmm..ni la kata kata semangat yang aku pegang


p/s: credit to muhamad shahir sebab bagi suggestion beli novel tu.best.saya suka. Hehe..oke..actually ni entry beberapa hari yang lepas.tapi sebab wifi tak dapat kat bilik aku jadi aku pun TERPAKSA la lambatkan post..hehe

TAGLINE HARI NI : REDHAKANLAH APE YANG TERJADI....

No comments:

entry serangkai...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...