sodiqi usrati...=)

like!!!

liku2 hidup yg panjang ini harus aku tempuhi demi mengejar MARDHOTILLAH...

Wednesday, May 7, 2014

kerja kerja kerja

assalamualaikum...

hai hai haiiiii *senyum*

ehem. hari ni terasa macam nak membebel lagi la.haha. senang sekarang ni, membebel takyah pakai mulut, tapi pakai jari. kof kof kof

ha, aritu kita cerita pasal kahwin kan? hari ni ape plak? tengok atas kejap. ada apa? KERJA.
mak aii, kemain besar ye tulis.hahaha

ok, jadi kenapa sibuk sangat nak cerita pasal kerja ni? belajar tak habis lagi kan, nadiah? haha
no no no, tak boleh macam tu, tengah belajar pun kena la jugak fikir pasal masa depan. 



"ehhhh..awak tuu perempuan, tak payah lah nak belajar tinggi tinggi, nanti ke dapur jugak!"

ehem.zaman sekarang tak sama dengan zaman dulu dulu tau. zaman sekarang ni, macam macam nak kena fikir. mana nak bayar bil air, bil elekrtik, bil internet lagi, hutang ptptn lagi. jenuh.hahaha.

cuba tengok di luar sana. merata rata kita boleh tengok wanita yang berkerjaya. ada yang jadi doktor, ada yang jadi cikgu, ada yang jadi tukang sapu, ada yang jadi penjual nasi lemak, ehh macam macam lah pendek kata. jadi salah ke kalau nak kerja jugak? tak salah. selagi kita jaga batas batas yang Islam dah tetapkan, takde hal.

cuba kita fikir, katakanlah takde doktor perempuan. tapi yang sakit nak bersalin konfem konfem lah perempuan. encik encik suami rela ke lelaki yang tengok mereka bersalin? okay, jawab dalam hati je yea. :)

pendek kata, memang kadang kadang kita rasa macam tak perlu, tapi fikirkan juga sisi positif dan negatif nya. ada masa kita perlukan sesuatu, tapi ada masa yang lain, kita mungkin menolak sesuatu yang kita mungkin pegang selama ni. ehh ada kaitan ke? kof kof kof

okay, katakanlah nanti dah kahwin, tiba tiba encik suami tak izinkan anda anda kerja. sayang bini katanya. takpe, sekurang-kurangnya ada ilmu kan?

ehhhh..kejap. duduk rumah tak boleh kerja ke?

boleh je kan.. zaman sekarang ni semua di hujung jari. amik laa tablet ke, laptop ke, notebook ke, hatta smartphone pun boleh je guna untuk buat kerja. 

"kerja apa pakai handphone? Facebook,instagram,twitter, boleh laaaa.."

ehh..sape kata tak boleh? haa, tadi sebut pasal facebook twitter semua tu kan, cuba tengok kat laman sosial tu semua, banyak  page page bisnes, yang duk promote gambar gambar tudung, jubah, casing handphone, crochet semua tuu..kerja laa jugak tuu. yang penting? HALAL. tu je. lagipun jimat duit kereta. tak payah sesak sesak sana sini nak hadap traffic jam. kof kof kof.

ehh tiba tiba hujan lebat. petanda kena berhenti membebel agaknya ni.kof kof kof.

till we meet again. InsyaAllah *senyum*

Assalamualaikum...


No comments:

entry serangkai...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...