sodiqi usrati...=)

like!!!

liku2 hidup yg panjang ini harus aku tempuhi demi mengejar MARDHOTILLAH...

Saturday, February 23, 2013

kenapa mesti sedih?

assalamualaikum... ape kabo semua? aku sihat sihat je, alhamdulillah. 
singgah kejap ni, nak story mory.. semalam aku punya birth date. tapi aku tak happy sangat. tau kenapa? aku ada selisih faham dengan seorang kawan. aku terasa satu kekosongan bila dia marah kat aku atas sebab yang aku tak tahu APA. huhu

mungkin tu sebabnye perasaan aku jadi kosong sangat semalam. orang lain mungkin gembira di hari ulangtahun kelahiran, tapi aku gembira di wajah, duka di hati. tapi takpelah, moga ada hikmah di sebalik semua ini. supaya aku lebih kuat mungkin. insyaALLAH...

hmm...jadi.. biasanya benda wajib time celebrate birthday apa? mestilah PRANK kan... err...semalam sebenarnya aku agak boleh detect la kawan kawan aku nak prank aku, ye la..selama ni aku pun join diaorang kenakan orang lain, takkan la aku takleh detect gaya orang yang nak prank aku kan.? hehe.. tapi sebenarnya aku tak sempat nak mengelak semalam. tak cukup kalsium kot, lecturer aku la cakap, haha. tapi macam mane pun aku tetap nak ucap terima kasih la kat mereka semalam. terima kasih sebab hilangkan kesedihan aku walaupun kejap. 

oh ya, tau tak? semalam aku dapat dua aiskrim. betul betul sejarah la dalam hidup aku dapat hadiah aiskrim dua sekaligus. hahaha. dua dua sedap pulak tu. thanks to wanie dengan akmal. haa, satu lagi, semalam kat umah cousin aku merangkap jiran aku, ada perjumpaan keluarga besar kami buat kali ketiga. adui, frust betul tak boleh join. time birthday sendiri pulak tu. siap ada kek bagai. jeles jeles dan jeles sesangat diriku dikejauhan ni. rasa macam nak naik private jet on the spot balik kampung. eh, kaya nya engkau nadiah? hahahaha. takdelah, berangan jeh. 

ok lah. sebelum aku tulis fullstop paling last dalam post ni, aku nak ucap kan terima kasih tak terhingga kat mak aku sebab sudi mengandungkan aku selama 9 bulan, ayah aku sebab didik ilmu agama, ilmu akhirat, sebab tak manjakan nadiah lebih lebih. tak lupa, terima kasih kak husna, kak najihah, adik adik aku, mat hanis, ammar, aqilah. maybe aku nampak degil, tak dengar kata, tapi aku sayang keluarga kita. bagi la banyak mana emas pun, takkan dapat ganti salah seorang pun daripada kalian. 

terima kasih jugak kat cikgu cikgu, lecturer lecturer, sebab sudi ajar macam macam ilmu kat saya. insyaALLAH saya cuba praktikkan. buat kawan kawan dari kecik sampai la dah besar ni, kalian semua amat bermakna. mungkin kadang kadang ada salah faham antara kita, tapi mungkin itu cara untuk mematangkan kita, antara sedar atau tidak. oke lah. dah panjang kot. hehe. terima kasih pada yang sudi membaca. awak baik. (: selamat malam, assalamualaikum...

p/s : oh ya, pasal title kat atas, biar aku jawab persoalan tu. rasa sedih itu perlu ada supaya kita lebih menghargai rasa gembira. (:

| semakin bertambah umur, semakin dekat dengan tarikh kematian. bersediakah aku? ALLAH...kurniakan aku pengakhiran yang baik.amiin |

No comments:

entry serangkai...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...